>Cinta bukan satu kesilapan > Tapi tempat menguji ketaqwaan > Cintakah pada yang Esa atau > Melangit pada yang tidak kekal > Sama ada kita hamba pada cinta atau PENCIPTA

Friday, December 26, 2008

PEJABAT TERBUKA IRSB



10 Disember 2008. Ana mendapat jemputan dari akhi Rahim untuk menghadiri jamuan ‘Pejabat Terbuka’ Inteam Records Sdn. Bhd. Jamuan Hari Raya Aidiladha merangkap perasmian pejabat baru etc. hehehe. Hmm..untuk pengetahuan semua, pejabat ini merupakan pejabat terbaru inteam. Ana pun tak pernah sampai lagi. Dua tingkat tu. Namun, lokasinya masih di Bandar Sri Damansara.


Ana tiba di Bandar Sri Damansara dalam jam 1 petang. Selepas solat Zohor di Masjid berhampiran, ana menunggang motosikal menuju ke destinasi. Berbekalkan alamat dan gerak hati (tak bleh blah,hu3x) ana mencari. Alhamdulillah, perjalanan berjalan lancar. Dengan izinNya tiba jua di tempat tujuan.


“Assalamualaikum”, kalimah ukhuwwah meluncur dari mulut. ”Waalaikumussalam, sila-sila”, bos inteam records, Abg Zam mempelawa. Kelihatan trio inteam sibuk melayan tetamu. “Assalamualaikum Syeikh Rahim”, ana menyapa. Tampak seperti Abang Ito Lara menggendong seorang bayi comel. “Anak sape ni bang?”, ana bertanya. “Ooo..ni anak Along exist”, Abang Ito menjawab. Ana terus menuju ke meja jamuan. Pegh..bleh tahan menunya. Semua pantang. Pantang nampak..hehehe. Berhampiran meja buffet orang kuat KTI, Syeikh Al-Marwah sedang khusyuk menjamu selera.


Greg, His Daughter, Akhi Rahim, Frizdan, Zhafran


”Boleh ana duduk sini?”, ana menyapa seorang tetamu. Nampaknya rancak berbual dengan akhi Rahim tadi. ”Silalah”, dia spontan menjawab. Setelah berbual beberapa minit, sahabat tadi memperkenalkan dirinya sebagai Frizdan. Oo..frizdan rupanya. Seperti yang sahabat sedia maklum, Frizdan banyak terlibat dalam produce lagu-lagu inteam. Antaranya ialah lagu Pemergianmu dan Detik Kematian. Pegh...best kan lagu-lagu tu? Yang duduk semeja dengan ana juga antaranya ialah Akhi Rahim dan Saudara Greg Syafiq Henderson. Greg merupakan sound engineer yang terkenal di Malaysia. Seorang muallaf yang berasal dari Australia. Beliau biasanya bertanggungjawab dalam proses mixing lagu-lagu inteam ni. Hmm..bagus orangnya. Mesra dan mudah didekati.


Seusai selesai agenda jamuan, ana pun meneruskan misi. Dengan lagak seorang wartawan, ana bersiar-siar di sekitar pejabat inteam. Ya..dari tingkat satu hinggalah ke tingkat kedua, imej diabadikan menerusi lensa Canon IXUS. Inilah hasilnya;



Lobi IRSB

Studio IRSB

Berangan jadi Sound Engineer...Hehehe


Tangga ke tingkat dua dan Pejabat Eksekutif


Pejabat Eksekutif dan Receptionist

Bilik Mesyuarat dan Sofa baru...hehehe


“Abang Fairus, tolong ambik gambar ana”, ana meminta tolong. Tertarik dengan satu sudut dihadapan pejabat yang menghimpunkan perkusi-perkusi yang biasa digunakan dalam nasyid. Nah...abang Fairuz pun tidak mensia-siakan bakat jurukamera yang dimilikinya. Dengan manipulasi ruang dan sudut, terciptalah sebuah lagi karya seni beliau. Hehehe..jangan marah abang Fairus.


Abg Fairus Masterpiece


bersama Abg Ito


Apa pun, tahniah ana ucapkan buat semua warga kerja Inteam Records Sdn. Bhd. Semoga terus cemerlang dalam menghasilkan produk-produk edutainment berkualiti.

No comments: