>Cinta bukan satu kesilapan > Tapi tempat menguji ketaqwaan > Cintakah pada yang Esa atau > Melangit pada yang tidak kekal > Sama ada kita hamba pada cinta atau PENCIPTA

Monday, September 22, 2008

3rd IFTHAR JAMA’IE KOMUNITI TEMAN INTEAM (KTI)



Alhamdulillah, dengan izin-Nya ana dapat menghadiri ifthar KTI bertempat di Restoran Puteri Sg. Penchala. Kemeriahannya telah mula dirasai seminggu sebelum program. Ahli-ahli KTI sibuk berforum di laman komuniti memperkatakan tentang program tersebut. Dan dengan asbab tersebutlah maka dengan izin Allah ana tergerak untuk menyertai program ini. Hmm, tahniah buat syeh Hilmi yang telah bertungkus lumus membuat persediaan program dan menyelesaikan masalah ahli komuniti, hehehe.

Mujur ada Syeh Hilmi untuk menjemput ana. Dalam jam 2.15 petang ana dijemput dengan Citra hitam. Pegh, ni syeh Hilmi ke, gaya otai je,hehe. Tapi gaya jela, jiwa tetap selembut alunan nasyid, hehehe. Selepas tu, kami menjemput Wan Maahad di MPI, ke UPM untuk ambil Nadirah n da geng serta El-Hijrah. Hmm, Kak Surita n da geng lambat. Cadangan untuk konvoi dari masjid UPM terpaksa dibatalkan. Kami terus bergerak ke UM untuk pick Yeopmie. Selepas solat di Masjid ar-Rahman, kami menuju ke Sg. Penchala. Syeh Hilmi menerima panggilan bantuan. Kak Surita n da geng sesat la plak.

Satu kat Bandar Sri Damansara dan satu lagi lepas tol sg Penchala. Setelah operasi menyelamat selesai, kami pun pegi la ke restoran puteri. Namun, kereta El-Hijrah hilang dari pandangan. Hmm, nampaknye Syeh Hilmi kene rescue lagi la, bagus syeh Hilmi, pakar dalam menyelesaikan masalah orang, konsultan la kate kan, J. Kami tiba di Restoran Puteri dalam pukul 5.40 petang la.

Selaku ahli KTI yang baru, ana pun bertaaruf la dengan sahabat2 KTI yang lain. Dengan AbuAfham (Husaini), Qausar (Azlan), Silantra (Aizat), Musaza, Nazri dan Ikmal. Dengan WanMahad, El-Hijrah n Yeopmi dah taaruf dalam perjalanan tadi. Hmm, nak dijadikan cerita tiba2 ade la sorang mamat ni sampai. Macam kenal je. Rupe2 nye Izny kawa ana kat KMM dulu. Rupa-rupanya Syeh Izny ni tak join KTI pun. Dia ikut sepupunya si Faizal. Kecik je kan Malaysia ni, Hehe.

Majlis dipengerusikan oleh abg Fairus, then abg Amin recite doa, abg Syah bagi ucapan, hmm sebab abg Zam belum sampai kot. Then Syeh Nordin (ex vokalis Raihan) bagi tazkirah. Selamba dan lawak jugak Syeh Nordin ni, huhu. Haa, satu fakta menarik dari tazkirah, Rasulullah S.A.W hanya meraikan Eidulfitri selama setengah hari. Haa, amacam, nak raye sampai 30 hari? Tepuk dada tanya iman.

Then, sementara tunggu buke pose, abg2 inteam buat show lagu Kemuliaan Ramadhan dan Ramadhan Dua Zaman. Yay! Ana suka sangat lagu Ramadhan Dua Zaman. Sangat best dan menginsafkan. Ana siap rakam lagi. Nanti kalau ada kesempatan ana upload kat youtube. Then kami berbuka secara ringan, solat maghrib dan ……faham2 jela. Makan berat balik, hehehe. Makanan bernilai RM45 tu. Bayar RM30. RM15 Inteam Records belanja. Pegh, bleh tahan menunya. Tapi tak sempat makan sate dah abes, hehe. Takpela. Takde rezeki.

Then, abg2 inteam bawak lagu Gema Mubarak, Salamun Salam dan Selawat. Selepas tu, ada surprise! Inteam Records meraikan hari lahir staff2 mereka yang jatuh dalam bulan Ramadhan. Syeh Rahim, abg Khairi, n Kak Natrah. Abg Amin n Abg Syah lead lagu Allah Selamatkan Kamu. Siap ade second ngan flat tu. Best gile,hehehe. Pastu, anak-anak yatim PERWANIDA Sentul dapat duit raya, sesi bergambar dan majlis tamat.

Ops, lupe plak, haa majlis ifthar ni dihadiri oleh artis2 popular yang lain gak. Untuk rekod, Restoran Puteri ini dimiliki oleh Rubiah Suparman. So, memandangkan restoran Puteri yang support makanan untuk anak2 yatim tu, ade gak la tetamu2 jemputan yang terdiri dari artis tanah air. Inteam pun tak sangka diorang datang. Erra Fazira, Deja Moss, Dafi, Adam etc. Hmm, ada yang tak kenal name nye.


Apa2 pun, yang paling BESTnye, ana dapat jume balik staff2 inteam records (abg Fairus, abg Khairi, Kak Aini, Kak Natrah, eh abg Ito takde ke ek?) dan of course la abang2 inteam. Hmm, lame dah tak beramah mesra dengan diorang. Dah beranak pinak dah, hehehe. Ana doakan semoga Inteam Records dan Islamic Media Edutainment terus maju dan terus giat menghasilkan karya2 dakwah kreatif yang berunsur hiburan dan pendidikan.
BitTaufiq WanNajah.

No comments: