>Cinta bukan satu kesilapan > Tapi tempat menguji ketaqwaan > Cintakah pada yang Esa atau > Melangit pada yang tidak kekal > Sama ada kita hamba pada cinta atau PENCIPTA

Wednesday, August 12, 2009

LIQA' MINI PJ7 II + PJ JUNIOR?



Alhamdulillah, sebuah lagi pertemuan dengan sahabat seperjuangan di UMS dahulu berlangsung dengan jayanya tanggal 26.7.09. Hmm..ini bukan kali pertama LIQA' MINI PJ7 berlaku. Kali ini, ada dikhabarkan sahabat ana, nun jauh dari Tawau, Sabah ingin bertandang di Kuala Lumpur. Siapa lagi kalau bukan insan kontroversi saudara seislamku Burhanuddin bin Sirajuddin.



Burhan atau panggilan manjanya Bubu datang sebagai Guru pengiring pertandingan nasyid peringkat kebangsaan yang berlangsung di Maluri, Kuala Lumpur. Pegh..kira sekolahnya jadi wakil Sabah la. Kelas gitu. He2. Beliau bukan berseorangan. malahan ditemani jurulatih nasyid berbakat saudara Sabahrullah, my junior in UMS and Bubu punya anak didik bah. Memang mantap dua-dua orang ni bila bercakap. he2. Jangan mara.



Kami berjumpa di Old Town White Coffee berhampiran penginapan mereka iaitu Hotel Maluri, Kuala Lumpur. Hmm..banyak juga perkara dibincangkan. Sekitar perkembangan hidup masing-masing setelah bekerja dan perkembangan adik-adik di kampus. Dapat disimpulkan bahawa kampus sekarang ketandusan pemimpin-pemimpin yang berwibawa dan berketerampilan dari segenap segi. Agak menyedihkan. Walau pahit untuk ditelan, tapi telanlah kerana ubat itu pahit.



Setelah menghirup kopi putih barang segelas disulami dengan makanan ringan, ana mengundur diri meminta pulang. Esok nak kerja. Nanti lambat sangat pula sampai di rumah. Jangan diucap selamat tinggal. Ucaplah Semoga berjumpa lagi, jika tidak di dunia, di alam Baqa', Insya Allah.

No comments: