>Cinta bukan satu kesilapan > Tapi tempat menguji ketaqwaan > Cintakah pada yang Esa atau > Melangit pada yang tidak kekal > Sama ada kita hamba pada cinta atau PENCIPTA

Wednesday, August 12, 2009

KONSERT ANTARA DUNIA 2009



Sebuah konsert yang sangat menghiburkan, informatif dan tidak stereotype. Malah, ana merasakan elemen-elemen nostalgia yang disuntik dalam pengisian konsert menjadikan pengisian yang secukup rasa.


Dirasmikan oleh Menteri Besar kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, ternyata pengisian konsert ini sendiri mendapat restu dari Tuan Guru. Tuan Guru sendiri dalam ucapan perasmiannya menyampaikan beberapa pantun berbentuk sinikal dan sarat dengan mesej. Berikut merupakan pautan teks ucapan tok guru pada konsert tersebut.




Ana sendiri merupakan hardcore nasyid. Konsert yang menggabungkan 4 gergasi nasyid iaitu Raihan, Rabbani, Hijjaz dan Shoutul Harokah pastinya menjanjikan sesuatu yang mantop! Jadi, secara keseluruhannya ana boleh memberi 4 setengah bintang pada konsert ini. tahniah ana ucapkan buat GAMIS dan Rabbani Production yang bertungkus lumus menjayakan konsert antara dunia ini. Semoga Islam terus dijadikan cara hidup sekalipun dalam hiburan. Ameen.





No comments: