>Cinta bukan satu kesilapan > Tapi tempat menguji ketaqwaan > Cintakah pada yang Esa atau > Melangit pada yang tidak kekal > Sama ada kita hamba pada cinta atau PENCIPTA

Wednesday, July 1, 2009

PERTEMUAN YANG TIDAK DISANGKA



Tiba sahaja di depan rumah member ana, syazwani mahyudin, kelihatan beberapa petugas unit amal setia mengawal lalu lintas di perkarangan rumahnya. "Fuh!, setia betul unit amal bertugas di terik panas ini", hati ini berbicara. Tahniah buat petugas unit amal yang setia dengan tugas mereka.

Sebenarnya, ana menghadiri walimah member sekolah rendah ana, sekolah kebangsaan parit empat. Syazwani. Hmm...dah lama tak jumpa member2 seangkatan sekolah rendah dulu. Hajat di hati ingin berjumpa dengan kawan2 lama di sekolah rendah dahulu.



Dengan tidak di sangka-sangka, ana terlihat sesusuk tubuh yang sangat dikenali di ruang buffet makanan lelaki. Ya Allah! Hadi Salihin aka Boon rupanya. Patutla Boon ada, Awin pun datang gak. Yela, Boon dan Awin kan dah kawin. Mestila bersama-sama ye tak. hehehe. Untuk pengetahun Awin merupakan schoolmate (primary & Secondary) dan Boon merupakan schoolmate & classmate (secondary). Hmm...kecik je dunia ni kan.

Well, kami berbual-bual tentang perkembangan diri dan kawan-kawan. Hmm, macam2 cite yang kami bualkan. Rase tak cukup je masa nak bersembang dengan Boon ni. hahaha. Maklumlah, berbual dengan seorang cikgu fizik yang dah jadi hakim kawad kaki pengakap sebaris dengan cikgu Fairol kan. hahahaha.



Hmm, ada gak jumpa sorang kawan sekolah rendah iaitu Juliana. Dia pun dah bertunang. Tak tau la plak bile nak kahwin.



Akhirnya, ana berpeluang berjumpa dan bergambar bersama dengan pengantin (Syazwani & husband). Bergambar dengan mak ana gak skali. ha, untuk pengetahuan, kami dulu sekelas time skolah rendah dan mak ana merupakan teacher Syazwani. Hmm..what a Life!



Akhirnya ana mengucapkan tahniah buat pasangan pengantin. Semoga berbahagia dunia akhirat hendaknya. Adios!!!

No comments: