>Cinta bukan satu kesilapan > Tapi tempat menguji ketaqwaan > Cintakah pada yang Esa atau > Melangit pada yang tidak kekal > Sama ada kita hamba pada cinta atau PENCIPTA

Monday, July 20, 2009

ENTRY YANG TERTINGGAL



Entry ini sepatutnya diterbitkan lebih awal. Sebulan lebih usia cerita ini. Namun, atas kelemahana ana, entry yang telah dirancang untuk diterbitkan lebih awal tertinggal dari senarai entry baru-baru ini. Pada tarikh 15 Jun 2009, Jumaat, sehari sebelum wedding syazwani, hari jumaat malam, satu pertemuan dengan sahabat lama ana, khairil anuar halil telah dirancang. Kami telah mengatur pertemuan di Sekinchan.



khairil anuar halil aka nuar adalah sahabat kamcheng ana di kolej matrikulasi melaka. Beliau merupakan salah seorang daripada JPP (Jawatankuasa Pemimpin Pelajar) pada masa itu. Beliau berasal dari Kuala Selangor. Hmm...terlalu banyak perkara yang kami bualkan pada malam itu. Bertemankan lampu kelam di restoran tom yam bersebelahan petronas sekinchan, ukhuwwah bertaut kembali. Nuar kini bekerja di Bernam Ulu, di estet United Plantation kalau tak silap ana.

Bercerita tentang KMM, teringat ana akan sahabat ana yang baru sahaja melangsungkan perkahwinannya iaitu saudara Nasrul hadi Johari dengan saudari Syifak. Beliau merupakan Pengerusi JPP KMM. sahabat baik gak tu. Orang Ganu de. Siap ada wedding page lagi tu. mantop! He2!



He2. Ana sebenarnya agak terkilan kerana tidak dapat menghadiri perkahwinan nasrul hadi. Hal ini disebabkan tanggungjawab dan amanah kerja yang tidak dapat tidak perlu dilaksanakan demi mencari rezeki. Maklumlah, dah termasuk dalam golongan bekerja. Kena la bekerja ye tak.

Ana berdoa agar ikatan persahabatan antara ana dan sahabat-sahabat lama akan terus berkekalan begitu jua ikatan perkahwinan nasrul hadi dan pasangannya, insya Allah.

No comments: